ایرانیکارت یکی از بزرگترین پلتفرم های ارایه دهنده خدمات مالی در ایران میباشد که تحت تابعیت از قوانین و مقررات کشور خدمات مفید وسازنده در حوزه پرداخت با هدف سهولت و آسان سازی دسترسی کاربران به خدمات ارزی فعالیت میکند در این بخش به تحلیل پروژه طراحی رابط کاربری وبسایت ایرانیکارت پرداخته میشود .
از اهداف کلیدی پروژه ایرانیکارت هموار کردن مسیر پیشرفت و دسترسی راحت کاربران ایرانی به خدمات پرداخت بین المللی میباشد . در راستای نیازهای کاربران خدمات مسترکارت و ویزاکارت و همچنین افتتاح حساب پی پال و پرفکت مانی و وب مانی را خدمات دهی مینماید .همچنین کمک به ارزآوری از طریق نقد کردن درآمد های دلاری برای جوانان پر استعداد و فریلنسرها در حوزه های مختلف کاری و با پوشش سایت های مختلف در این حوزه از دیگر دغدغه های ایرانیکارت است .
در پروسه طراحی تجربه کاربری ( UX ) پروژه مراحل مختلفی از جمله تحقیقات کاربر ، مصاحبه با کاربران ، پرسونا ، نقشه همدلی ، نقشه سفر کاربر و جریان کاربری و در بخش طراحی رابط کاربری ( UI ) بخش های ایجاد وایرفرم صفحات ، طراحی صفحات دسکتاپ و موبایل ، ایجاد پرتوتایپ و مراحل تست های کاربرد پذیری و بررسی فیدبک ها و چرخه اصلاحات انجام شده است .
برخی از اسناد مراحل انجام پروژه طراحی محصول ایرانیکارت به صورت کیس استادی ( Case study ) جهت مطالعه و علاقمندان به حوزه طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری و همچنین کاربران ایرانیکارت تهیه و قابل دسترس است .