وبسایت پته یکی از برندهای زیر مجموعه ایرانیکارت است که با هدف رزور آسان، سریع و ارزان بلیت پرواز های داخلی و خارجی، رزرو هتل و خدمات ویزای مسافرتی طراحی شده است. در این بخش طراحی رابط کاربری وبسایت آژانس هواپیمایی پته مورد بررسی قرار میگرید . کاربران بصورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری میتوانند از خدمات این سایت بهره مند شوند.هم چنین پته به عنوان جامع ترین سیستم رزرواسیون آنلاین در تمامی شهر های ایران که دارای فرودگاه هستند فعال است. خرید آسان بلیت چشم انداز پته است که بعنوان یکی از مهمترین رفرنس های پروژه طراحی رابط کاربری مورد توجه قرار گرفته شده است .
ما در فرآنید تحقیق متوجه شدیم که اکثر مردم فکر میکنند خرید آنلاین بلیت زمان بر و سخت است ، گزینه های محدود برای خرید بلیت به مقاصد دلخواه و در دسترس نبودن، مشکل در روش های پرداخت، مشکل در استرداد بلیت از دیگه چالش های این فرآیند مطرح میشود . همچنین وجود فیچر های مختلف در بخشهای مختلف وبسایت و اپلیکیشن و نیاز به چیدمان بهینه و دردسترس کاربر از دیگر چالش های پیش رو بود .
ایرانیکارت یکی از بزرگترین پلتفرم های ارایه دهنده خدمات مالی در ایران میباشد که تحت تابعیت از قوانین و مقررات کشور خدمات مفید وسازنده در حوزه پرداخت با هدف سهولت و آسان سازی دسترسی کاربران به خدمات ارزی فعالیت میکند .با توجه به زیرساخت های فعال ایرانیکارت در زمینه مالی و پرداخت بین الملل این برند براین شد تا بوسلیه ایجاد برند های زیر مجموعه دامنه خدمات خود را برای کاربران اش افزایش دهد .
در پروسه طراحی تجربه کاربری ( UX ) پروژه مراحل مختلفی از جمله تحقیقات کاربر ، مصاحبه با کاربران ، پرسونا ، نقشه همدلی ، نقشه سفر کاربر و جریان کاربری و در بخش طراحی رابط کاربری ( UI ) بخش های ایجاد وایرفرم صفحات ، طراحی صفحات دسکتاپ و موبایل ، ایجاد پرتوتایپ و مراحل تست های کاربرد پذیری و بررسی فیدبک ها و چرخه اصلاحات انجام شده است .